ŠACHOVÝ KLUB VIKTORIA ŽIŽKOV

Salonek Shell, EA Hotel Populus  HOME  U Staré cihelny 2182/11, Praha 3

DRUŽSTVA || SOUPISKY || DIAGRAMY || PŘEBOR || MEMORIÁL || KROUŽEK
ČLENOVÉ || DOKUMENTY || ELO || ÚSPĚCHY || TURNAJE || AKCE || NÁSTĚNKA || KONTAKT

Akce | Zduchovice a Zduchovice Tour

ZDUCHOVICE 18.-21.4.

Zduchovice Blitz Tour - celkem
1.Tomáš 36
2.Vašek27
3. Pavel14
4. Hanka12
5.Luboš5,5

Na Velikonoce jsme byli pozváni Tomášem k němu na chatu do osady Žebrákov patřící pod obec Zduchovice či Kamýk nad Vltavou. Pondělní volno nám prodloužilo pobyt na necelé čtyři dny a skvělé počasí se postaralo o nevšední zážitky a krásne pohledy a fotky, které se snad časem objeví ve fotogalerii. Stěžejním bodem byl asi celodenní nedělní výlet, který měřil téměř 30km a přes Kamýckou a Orlickou přehradu. Nu ale vezměme to postupně. V pátek po práci jsme přijeli k večeru a šlo hlavně o to aklimatizovat se na čistý vzduch a prostředí na kraji lesa a na břehu řeky. Proto jsme zvolili něco, co dobře známe tj. blicáček - započítávaný do Zduchovice Blitz Tour.

Blitz TourTVPHbody
TomášX2:02:02:06
Vašek0:2X1.5:0.50:21.5
Pavlík0:20.5:1.5X1:11.5
Hanka0:22:01:1X3

Večer jsme si pak odbyli premiéru hry Scrabble, respektive poprvé jsme jí hráli ve Zduchovicích. Jelikož jsme nedokázali zkrotit šachové návyky, hra se protáhla do pozdních hodin. Souboj se slovy se dobře dařil Hance a Tomovi, já s Vaškem jsme se prali o poslední místo. Tom se stále snažil prosadit neexistující slova, ale naštěstí jsme byli neústupní. Stejně jsme jeho fantazii dostatečně neudrželi a on porazil těsně Hanku ziskem poměrně velkého počtu bodů.
1. Tomáš 167
2. Hanka 152
3. Pavel 71
4. Vašek 61

V sobotu se bohužel objevily nějaké ty mráčky a tak jsme nemohli jít uplně svobodně na jakýkoli výlet. No ale Tomáše napadl docela dobrý program, šli jsme se podívat na zámek (bývalý hrad) Orlík. Hrad byl postaven rodem Zmrzlíků a to jsme poznali hned, jelikož teplota uvnitř hradu byla tak těsně nad nulou :-) rovněž chladný výklad paní provaděčky nás nerozehřál a tak jsme po hodině již těšilli do zámecké zahrady. Nejdřív jsme se šli ještě ilegálně podívat po zdi k Orlické vodní nádrži a rušili kapry házením kamenů na dálku. Pak jsme šli na výstavku dravců, které nám popsal jakýsi přírodovědec stylem mluvy jakoby vypadl z vysílání Tv Nova :-) Ještě jsme si udělali kolečko kolem hrobky rodu Schwarzenbergů, což jsou současní majitelé zámku, přesněji Karel Schwarzenberg VII. Hrobka je působivé místo a Tomášovi se podařilo vyfotografovat i interiér, což je ale velký risk a hrozí, že se nám duchové pomstí.
Večer jsme se pustili do osvědčené hry S kamionem po Evropě. Nejlepší logistické schopnosti předvedl opět Tomáš, když si vydělal 40 400 peněz.
1. Tomáš 40 400
2. Pavel 35 200
3.Vašek 32 200
4. Hanka 31 700

A sobotu jsme zakončili holanďany. Jako minule hrála Hanka s Tomášem proti Pavlíkovi s Vaškem. Průběh byl velmi vyrovnaný a i konečný výsledek je naprosto smírný, ikdyž Hanka mohla v poslední hře dát jednotahový mat a jelikož nedala, tak Vašek schodil Tomáše! - na sety 1:1 (6:4 a 4:6).
V neděli jsme se rozhodli uskutečnit zlatý hřeb pobytu - celodenní výlet. Ráno bylo opravdu hezky, jak předpovídali meteorologové. Naplánovali jsme si podobnou trasu jako loni, akorát v opačném směru a s několika vylepšeními. Od chaty jsme tedy vyšli směrem na Kamýk. Nešli jsme po silnici, nýbrž zkratkou přes les a pole směrem na zříceninu Vrškamýk. To býval důležitý hrad, v době před postavením Karlštejna tam dokonce pobývali i čeští králové. Dnes je z něj pár zdí, ale můžete si ho stále představit v celé své kráse. Potkali jsme na něm skupinu mladých cyklistů, napili se, vyfotili a pokračovali jsme dál do Kamýka nad Vltavou, kde je most na druhou stranu stranu Vltavy. V Kamýku jsme byli svědky bezmocnosti člověka proti vodnímu živlu. Městečko bylo krutě zasaženo, ležíce pod přehradou, která je však mnohem menší než Orlická přehrada, která musela upouštět na 100% a voda se dostala asi 2m na zdích domů. Po pravém břehu jsme potom proti proudu šli červenou značkou po kopcích blízko Vltavy. Lesy jsou v této oblasti nádherné a na podzim hojné na hříby! Toho jistě využijeme! Po červené jsme došli do zátočiny Struhy, kde nás čekalo důležité rozhodnutí. Mohli jsme pokračovat dále po červené nebo se vyšplhat na strmý kopec přímo nad Vltavou a zkusit jít po svahu nebo po hřebenu blízko nad Vltavou. Po krátkém osáhání terénu jsme rázně vykročili nahoru. A jak jsme rychle stoupali, otevíral se nám čím dál tím krásnější výhled na kroutící se Vltavu. Stoupání jsme úspěšně zdolali a ocitli se na kopci, kde kdysi stávalo hradiště, aspoň tomu nasvědčují kamené valy a nepřirozeně pravidelný terén. A zase dolu, klesání k bývalému pivovaru, který vařil pro vodaře, když ještě nebyla zbudovaná Vltavská Kaskáda a do Prahy se po řece plavilo dřevo. Místo piva nás uvítaly krávy a jedna se na nás upřeně celou dobu fakt blbě dívala :-) Jenom jsme přemýšleli, co bychom dělali, kdyby ve stádu byl i býk, kam bychom utíkali, ale to už taková legrace nebyla. Sešli jsme až k řece a u ní stanovali indiáni. Druhý den tam již nebyli, asi to byl kočovný kmen. Nemohli jsme se trefit zpět na zelenou, která měla vést těsně podle Vltavy, tak jsme šli po břehu, s tím, že Orlická přehrada byla již nadohled a nemohli jsme se tedy ztratit. Nakonec jsme zelenou našli, ale ppovodeň cestu dost zničila. Od zelené jsme op schodech vystoupali na Orlcikou přehradu. Měli jsme sice 4,5 litru vody, ale ta již docházela a to jsme byli teprve asi ve dvou třetinách výletu, tudíž jsme zašli do kempu u vodní nádrže na pivko a Tom si dal Velikonoční nádivku. Trochu jsme se tím osvěžili a přešli Orlickou přehradu. Mohutné betenové dílo změnilo uplně krajinu, jak jsme viděli na obrazech na hradě Orlíku. Z Orlické přehrady jsme šli podél Líšnického potoka a potom prudkým stoupáním do vesnice Větrov, která už je nám povědomá z výletu na naší straně řeky. Ve Větrově jsme si dali Vaškovy musly a vyrazili na poslední část trasy. Směr Altánek - vyhlídka na řeku. Na Altánku jsme dali poslední odpočinek a pak pěšinou k chatě a taky už bylo šest hodin, takže nebyl čas na další prohlídky a po pravdě už nebyla ani síla :-) Do chaty jsme dorazili v půl sedmé, na cestě jsme byli 9.5 hodiny.
Na chatě jsme si sedli, odpočali a již se připravovala další dobrůtka - kuře na rožni. Kuře přes den krásně rozmrzlo, Vašek s Tomášem udělali ohýnek na dřevěné uhlí a já s Hankou jsme připravovali maso. Rozčtvrcené kuře jsem nechal chvilku v oleji s kořením a pak jsme začli rožnit. Již za tmy jsme pak sledovali, jak nám při občasných minipožárech v kotlíku masíčko uhelnatí a Tom už byl velmi nedočkavý. No nakonec bylo kuřátko mňam! Po důkladné očistě jsme dali druhý díl Scrabblů. Písmenka byla ze začátku nakloněna Pavlíkovi, ale postupem času mu došly nápady a do vedení se dostala Hanka, která ve třetí hře vyměnila všechna písmena a to se jí vyplatilo. nakonec bojovala s Vaškem o vítězství a hned v závěsu byl Tomáš, ale nakonec se radoval Vašek, kterému se podařiilo zavřít a tím pádem získal závěrečný bonus, který rozhodl.
1. Vašek 134
2. Hanka 124
3. Tomáš 116
4. Pavel 95

V pondělí bylo nejkrásnější počasí! Slunce svítilo jako o život a Země byla krásně vonící, jaro propuklo naplno, stromy vykvetly! Po náročném výletu jsme toho využili k lenošení a leželi jsme před chatou na trávě a vstřebávali energii ze Sluníčka. No vydrželi jsme to asi jenom hodinu a dali jsme si závěrečný blicáček. Veranda byla krásně osvětlená a výkony se rapidně zlepšily!
Blitz TourVTHPbody
VencaX1.5:0.52:01:14.5
Tomáš0.5:1.5X1:11.5:0.53
Hanka 0:21:1X1.5:0.52.5
Pavlík1:10.5:1.50.5:1.5X2

Tak a už tu bylo jenom poslední odpoledne, které jsme využili ke krátké procházce a dobrému obědu a jelikož ještě zbývaly asi dvě hodiny do odjezdu, tak také k poslední hře - S kamionem po Evropě. A tentokrát to byl souboj opravdu dramatický a nebylo vůbec jasné, jak dopadne. Každý si myslel, že jeho soused bude mít peněz o něco více a nakonec tomu tak nebylo. Pavlík udělal jednu chybičku, když zapomněl vyložit - no to se může stát jenom jemu :-) - a díky tomu zřejmě přišel o vítězství, ikdyž mohl skončit i mnohem hůře. Hanka měla opět smůlu na náhody a tato hra je pro ní zakletá.
1. Pavel 35 700
1. Tomáš 35 700
3. Vašek 32 500
4. Hanka 28 800

No a v šest jsme vyrazili do té zasmrděné Prahy (ikdyž na druhou stranu - co bychom si bez ní počali :-), Vašek šel rovnou na noční do práce a už jsme mohli jenom slastně vzpomínat na super prožitý víkend! Už se těšíme na příště!