ŠACHOVÝ KLUB VIKTORIA ŽIŽKOV

Salonek Shell, EA Hotel Populus  HOME  U Staré cihelny 2182/11, Praha 3

DRUŽSTVA || SOUPISKY || DIAGRAMY || PŘEBOR || MEMORIÁL || KROUŽEK
ČLENOVÉ || DOKUMENTY || ELO || ÚSPĚCHY || TURNAJE || AKCE || NÁSTĚNKA || KONTAKT

JMT 2009

DEN 5. - ÚTERÝ 18. 8.

Ráno vstáváme kolem šesté a snídáme instantní vločkovou kaši. V noci bylo úplně teplo, za necelé dvě hodiny jsme sbaleni a vyrážíme do Yosemite Village, abychom si vyřídili permit a vše potřebné. Před devátou jsme na místě a ve Wilderness Center se dostáváme na řadu hned jako druzí (Venca se bál fronty). Permit dostáváme bez potíží a dozvídáme se, že chlapík, co nás obsluhuje, má přítelkyni v Čechách. Dostáváme brožurky a pokyny pro JMT. Dobrou zprávou je také možnost ubytovat se v backpackers kempu hned od rána. Kemp se nachází na konci North Pines kempu. Pomáháme V+L  s věcma a před 10h. s Vencou vyrážím do Fresna vrátit auto. Dlouho jedeme serpentinami, takže cesta nakonec zabere 2,5 hodiny. Ve Fresnu ještě musíme doplnit benzín. Cestou jsme si všimli, že asi kamínek rozbil trochu přední sklo, ale rozhodli jsme se nic nehlásit. Společnost Dollar má kancelář na mezinárodním letišti, ke kterému se jede po silnici č. 180, a pak už jsou cedule. Z letiště se potřebujeme dostat na vlakové nádraží, odkud nám jede Amtrak. Nejlepším způsobem je taxi, cesta stose potřebujeme dostat na vlakové nádraží, odkud nám jede Amtrak. Nejlepším způsobem je taxi, cesta stojí 18$. Jízdenka do Yosemite stojí 54$, dostáváme dohromady na cestu vlakem do Mercedu i rovnou na bus. Ve Fresnu jsem navštívil katedrálu Sv. Jana Křtitele, mše svaté jsou sloužené anglicky nebo španělsky každý den. Nádražní rozhlas každou minutu upřesňuje příjezd vlaku. Na nástupišti nás vítá dobrovolný pracovník stanice důchodového věku, který nám zopakuje zastávky a upozorní na některé okolnosti příjezdu vlaku. Na nástupišti panuje ukrutné horko, ale díky tomu nám Californie může nabídnout dobré víno a citrusové plody. Vlak je klimatizovaný a po hodině dorážíme do Mercedu, kde přestupujeme na bus. Ze spokojeného spánku mě probouzí dlouhé zastavení, které je způsobené nehodou na horské silnici. Díky náročnému terénu je těžké dostat se na místo. Po hodině čekání se kolona rozjíždí a projíždíme kolem tří těžce nabouraných osobáků. Do Yosemite dorážíme s více než hodinovým zpožděním. Nevíme, kde všude bus zastavuje a na jízdence je stanice Yosemite – Lodge. Posílám SMS Veronice, že tam dorazíme s více než hodinovým zpožděním z mobilu Japonky. Kvůli možnosti, že nás někdo bude čekat, jedeme až Yosemite – Lodge, když bus nakonec staví i dříve.  Naštěstí i takhle pozdě večer jezdí shuttle bus a v pohodě se vracíme na st. č. 18 (North Pines). Při hledání kempu trochu bloudíme, ale cca ve 22:30 jsme konečně ve stanech.